tisdag 13 januari 2009

Inventering (David)

Blev lite inspirerad av Weine och bestämde mig för att göra en inventering av vilka öl jag har hemma. Eftersom jag inte privatimporterat eller varit i Danmark och handlat finns det kanske inget jätterariteter (förutom Ruination då kanske), men en hel del gott står åtminstone på lagring ...

Gjorde en liknande inventering i oktober och det har kommit en del nytt sedan dess. En del har dessutom druckits upp.

Från vänster:

Lunator Dubbelbock 2008 från Grebbestad Bryggeri (dricks nog upp snart, hade tänkt dricka den vid första fullmånen då den bryggs, men var inte så sugen)
Old Rasputin Russian Imperial Stout från North Coast Brewing Company
Bigfoot 2008 från Sierra Nevada Brewing Company
Prize Old Ale 2007 (2 st.) från Fullers/Galez
Samichlaus Bier 2008 från Schloss Eggenberg
Cantillon Kriek (2008) från Brasserie Cantillon
Dugges Wallonia 2007 från Dugges Ale- & Porterbryggeri
God Jul (2008) från Nøgne Ø
Dark Horizon Second Editon från Nøgne Ø
Chimay Blå 2007 från Chimay
Trappistes Rochefort 10 (2008) från Brasserie Rochefort
N'Ice Chouffe (2008) från Brasserie d'Achouffe
Unibroue 17 (2008) från Unibroue
Gouden Carolus Cuvee van de Keizer Blue 2008 från Brouwerij Het Anker
Old Guardian Barley Wine 2008 från Stone Brewing Company
Double Bastard Ale 2007 från Stone Brewing Company
Stone Imperial Russian Stout (2 st) från Stone Brewing Company
Ruination IPA från Stone Brewing Company
Thomas Hardy's Ale 2008 (2 st) från O'Hanlons
Fuller's Vintage Ale 2008 från Fuller's
Old Stock Ale 2008 (2 st.) från North Coast Brewing Company
Monster Ale 2007 från Brooklyn Brewery

3 kommentarer:

  1. Mycket mumsigt! Efter ett tag är det dock lätt att det drar iväg... Mitt nyårslöfte iår var att dricka upp lite av det jag har. http://baggio.atari.org/olut_eng.txt

    SvaraRadera
  2. Jag har ett 50-tal flaskor stående för lagring. Det är kul att köpa lagringsbara öl och låta dom mogna några månader eller år.
    Jag har bara ett stort problem har jag upptäckt; jag hittar aldrig något bra tillfälle att dricka dom på.
    Jag har sparat öl i drygt två år nu och jag har inte druckit en enda av dom än.

    Jag vet. Jag måste skärpa mig, men dricker jag upp en är den ju borta. För alltid. Snyft ;-(

    SvaraRadera
  3. Bra samling för att bara vara systembolaget :)

    SvaraRadera