fredag 16 januari 2009

Nøgne Ø Dobbel IPA och Sahti

Så, blev förvirrad för ett kort tag, men efter att ha gått in på Brill&Co's hemsida fick jag svaret: Nøgne Ø släpper sin Dobbel IPA (som bryggts tillsammans med den japanske bryggaren Toshi Ishii) och Sahti (som bryggts i samarbete med Dugges) på Systembolaget den 16 februari respektive 16 mars. Priset blir 54 respektive 63 kronor, så världens billigaste öl är det ju inte direkt. Själv tänkte jag helt klart försöka få tag på ett par flaskor av bägge eftersom Nøgne Ø är mitt kanske absoluta favoritbryggeri.

4 kommentarer:

  1. Dom här två ölen bara måste man ha. Sjukt nyfiken på dom!

    SvaraRadera
  2. Jag provade deras dubbel IPA på "European beer festival" och tyckte inte det var gott helt enkelt. Jag minns inte varför och jag gissar på att mina smaklökar var ganska döda så visst ser jag fram emot att prova den igen. Man ska helst inte dömma ett öl utifrån ett 10cl smakprov i stressande och högljudd miljö.

    SvaraRadera
  3. Nej, det ska man inte göra. Tycker iaf den verkar grym... har inte blivit besviken på Nögne hittills så :)

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte att den var grym 9/10 i betyg drack den både i köpenhamn och i stockholm, dipan alltså.

    /Fredrik

    SvaraRadera