onsdag 18 mars 2009

Beställning av öl och ett litet besök på Bishops

Idag var jag och beställde fyra flaskor De Dolle Oerbier, samt en Nøgne Ø Dugges Sahti. Efter det bestämde jag mig för ett kort besök på Bishops Arms - efter Fredriks besök i måndags blev jag själv lite läskad att prova deras barkorg med friterade kycklingvingar, klyftpotatis, friterad ost, grönsaker och ja, vad det nu var där i. Gott, onyttigt och väldigt pubigt var det hursomhelst.

Innan jag åt slank det dessutom ner en Sierra Nevada Pale Ale på fat, vilket var gott och trevligt med sådär lagomt med amerikansk humle och karamell i doft och smak. Har dock för mig att jag tycker bättre om flaskversionen. Till maten slank det för övrigt ner en Fuller's London Pride. Helt okej engelsk ale med betoning på malten med mycket karamell i smaken, samt lite torkad frukt. Överlag var det mycket trevligt, särskilt maten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar