fredag 17 juli 2009

Fuller's ESB - Alltid lika god?

Av någon anledning är just Fuller's ESB ett av de öl på Systembolaget som jag oftast kommer tillbaka till. Det finns nog egentligen flera anledningar, men för det första är den grymt god och läskande. Den är en av de härligaste standard "till maten ölen", men funkar även bra allena. För det tredje är den lagom och oerhört inbjudande och god på alla vis.

Engelsk humle i allmänhet, och Engelsk öl i synnerhet känns för tillfället ganska underskattet.

Nej, nu tar jag en klunk till, sätter mig till ro och försöker glömma bort att jag ska upp tidigt imorgon för att gå till jobbet. Synd, hade gärna tagit ett par öl till, men denna får räcka ikväll.

Hoppas ni har en trevlig helg därute, vare sig ni jobbar eller inte!

3 kommentarer:

  1. Tack och ha en trevlig helg du också, jag dricker lite engelskt just nu Hop Back - Entire Stout, mycket trevlig och välsmakande stout. Jag jobbar också hela helgen SUCK! men får väl hoppas att jag får sälja några goda öl.

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen med om Fullers ESB! Tråkigt bara att den nästan alltid är slut här i Stockholm... Hittade förövrigt en 1845 från samma bryggeri, vilket också typ inte går att få tag på här längre.

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte annat än att hålla med. Har på kort tid druckit Fullers ESB,India Pale Ale och Golden Pride. Men det är ESB som smakar "mer".

    SvaraRadera