måndag 17 augusti 2009

Uppdatering: Öl beställt

Det har varit tyst under helgen, då brist på motivation att skriva något kombinerats med brist på öl att recensera. Å andra sidan drack jag en ganska trevlig Chimay Blå 2008 i fredags. Gott var det, även om den behöver ytterligare tid. Tur att jag har en flaska vardera av 2007 och 2008 kvar. Tanken är att även 2009 skall inhandlas, och kanske även framtida årgångar så att någon form av parallelprovning kan genomföras i framtiden ... kul vore det i alla fall!

Idag var jag och beställde en flaska vardera av BORIS the Crusher och Mean Manalishi från Hoppin' Frog. Har inte provat något från bryggeriet förut så det skall bli intressant - och bra betyg har de fått också (även om ölbloggargrannen Hirigalzkar verkar lite tveksam här).

Fredrik tänkte dessutom bl.a. passa på att beställa en Left Hand Oak Aged, så vi kommer ha litet intressant att prova den närmsta tiden.

Och så har vi ju sagt att det är dags för Stella 0 snart också!

9 kommentarer:

  1. Var inne idag jag med och lade en beställning. Det blev 1 st Shipyard xxxx IPA. 1 st Mean Manalishi. 1st Left Hand Oak..... 1st Boris och 3 st Shipyard Barley Wine, som jag förövrigt provade igår. Den är kanon!!

    SvaraRadera
  2. @Emerson`s Husse: Snackade med en kille på Systembolaget i Kristinehamn när jag var och beställde, han sa att någon hade varit inne och lagt en liknande order som jag. Så jag antar att det var du. :)

    Roligt att det finns fler här i stan som är intresserade! Nästan så man skulle styra upp någon Kristinehamns-provning någon gång!

    SvaraRadera
  3. Ja det var jag.Det är bara att säga till!!! Vi har som sagt ett ölsällskap(långeruds ölsällskap) som träffas en gång i månaden och provar öl. Vi kan väl försöka få till en träff, kanske på bolaget när vi hämtar de beställda varorna. Jag hade dessutom en låda Big Foot en låda Oude Geuze Vieille och en låda Bernard att hämta då!!

    SvaraRadera
  4. Emersons Husse: Bernard var det en evighet sedan jag drack, tror inte jag testat den på flaska. Är den opastöriserad och ofiltrerad eller? Hur bra är den, och vad kostar en låda?

    SvaraRadera
  5. dempa:Ja, den är opastöriserad. Den som jag har beställt är Semidark. Den som jag tycker är bäst av deras lager. Tror den kostar 490 kr för en låda.

    SvaraRadera
  6. När jag var till mitt bolag och skulle beställa så sa de att jag inte får beställa från mitt-i-månaden-släppet förrän 21/8. "Men det har ju gått tidigare, vad är skillnaden nu" sa jag. Till svar fick jag ett såntdär svar som vuxna ger till barn när de inte riktigt orkar "Inte den här gången, så är det"

    Blir lite ledsen när det är olika saker som gäller varje gång. Dessutom har de slarvat bort en beställning för mig, TRE GÅNGER!!! Skulle det inte vara monopol skulle jag ju gått till konkurrenten men vad gör man nu då?
    Ska man vara så taskig att säga vilken ort man bor på?

    SvaraRadera
  7. Drutten: Vore jag i ditt ställe så skulle jag göra personalens dag till ett rent helvete!!! Fel kan alla göra, men att missa en beställning 3 ggr.... Nej det duger inte!!! Sedan vad det gäller monopolet. Tja... bor du på en mindre ort som jag så skulle JAG inte vara så kaxig. Tror/vet att konkurrensen inte skulle vara till nån fördel utan du får nog nöja dej med t.ex ICA`s utbud och sortiment. Konkurrens får du kanske i större städer, men vi som bor dessutom ett par mil utanför tätorten har ju inget annat att välja på än ett "basutbud", ibland inte det heller.

    SvaraRadera
  8. Nu kommer jag få en av beställningarna, en ny tjej som verkade reko bad att få ringa upp och det gjorde hon också (!!!). Då berättade hon om vad som blivit fel med den beställningen i alla fall och att de som var ansvariga för felet har fått sig en släng av sleven. :)
    Men jag ska nog ringa till systemets kundtjänst och växla några ord med dem och hjälper inte det får jag väl hitta på något "roligare"

    Skulle det inte vara monopol skulle jag nog öppna en egen liten specialbutik.. ;)

    SvaraRadera
  9. Drutten: Personalen på din butik har fel angående att det inte går att beställa innan den 21:a. Det som gäller vid mitt i månaden släpp är att man från försäljningsdagen får beställa en flaska av varje från varudepån. Efter första dagen är det fritt antal. Efter en vecka får man beställa från vinkällarbutikerna. Står ingenting om att det är annorlunda denna månad. Själv beställde jag en flaska av varje på lördagen. Väldigt dåligt av systembolagspersonalen. Jag tycker du ska klaga ordentligt.

    SvaraRadera