söndag 20 september 2009

Örebro Öl & Whisky Festival

Många av bloggarna var/är ju representerade på Stockholm Öl & Whisky nu under den gångna/kommande veckan. Vilket ju är otroligt roligt, tyvärr hade/har varken jag eller David möjlighet eller tid att närvara där. Såhär i efterhand känns det väldigt trist då man gick miste om endel trevliga nyheter och gamla favoriter såsom Närke Kaggen Stormaktsporter med mera som Carl från Schnille.se skrivit lite om här.

Hursomhelst, jag kan ju inte deppa ihop över detta utan ser istället fram emot Örebro Öl & Whisky som drar igång om precis två månader från idag. Utställar-förteckningen där är väl inte riktigt lika diger som den i Stockholm, men det finns ändå en hel del riktigt intressanta utställare (notera att det inte verkar som att alla är klara än). Här kan du läsa om vilka bryggerier och detillerier som kommer att närvara och här kan du läsa om vilka importörer som är klara för festivalen. Jag är faktiskt ganska imponerad, det kommer med all säkerhet finnas en hel del intressant öl och whisky att prova och minst lika många trevliga personer inom branschen att prata med.

Det jag funderar på är om det kommer närvara några ölbloggare eller andra trevliga personer där som man kan träffa? Det vore hursomhelst mycket trevligt att ha lite koll på om några av er därute ska dit, kommentera gärna!

6 kommentarer:

  1. Jag kommer på ÖBWF på lördagen. Kommer ursprungligen från Örebro-trakten så det passar bra att åka hem och hälsa på lite ;) Kom gärna fram och hälsa om ni ser mig.

    SvaraRadera
  2. Glöm förresten inte bort SMÖF som går av stapeln om en månad. Den är en av mina favorit-festivaler.

    SvaraRadera
  3. @Stefan - Ölsvarmlar: Härligt, då får man försöka träffas en sväng då iaf! SMÖF vore absolut roligt, tycker dock det känns bökigt att ta sig dit och så bara. :S

    SvaraRadera
  4. Jag ska försöka ta mig dit, om jag har tid och pengar. Jag kunde och kan inte nu på stockholms mässa så jag måste då försöka ta mig till örebros.

    SvaraRadera
  5. Jag kommer, som tidigare sagt/skrivet. Dock får inte min sambo ledigt, så det kan bli så att jag åker upp själv och hälsar på mor, men kommer minst en dag i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Det skulle vara för Sandbacka då,som jag ännu ej smakat något från.
    Ska ni gå båda dagarna?

    SvaraRadera