tisdag 17 november 2009

Prioriteringslista ÖÖW

Eftersom det har efterfrågats, samt att jag själv vill ha lite koll på vad jag ska försöka prova på Örebro Öl & Whisky Festival på lördag, så har jag skrivit ihop en liten lista på vilka öl som är prioriterade för att provas under festivalen:
Är nästan 100% säker på att det inte alls kommer bli exakt de här ölen jag provar, men det är ändå roligt att lite koll på vad man ska försöka prova. Har förövrigt ingen särskild inbördes ordning förutom att det känns givet att försöka prova de öl från Närke jag vill prova innan de tar slut.

Egentligen känns det som att man kanske peppar lite väl mycket inför festivalen men det ska bli grymt kul, så det är klart man är laddad. Listan kanske är lite för lång eller kort, men man får ta det som det kommer, men det här är det jag kommer att satsa på under mina timmar på festivalen.

Förövrigt funderar jag på att öppna antingen en Brunch Weasel eller en Hr. Frederiksen ikväll då ölsuget är enormt, någon som har en åsikt angående vilken jag ska dricka? Svara helst innan kl 20.00 ikväll. ;)

15 kommentarer:

  1. Herr Frederiksen? Du gillade den väl inte särskilt mkt senast sa du?

    Brunchen är ju jävligt god i och för sig.

    Svårt val, Brunchen är ett bättre öl medan Herr Frederiksen kanske lugnar ner sig lite efter något år. Brunchen lär ju inte bli bättre med tiden direkt heller. Särskilt inte eftersom vi har öl från den första(?) batchen.

    SvaraRadera
  2. @David L: Nej det är sant, man kanske borde låta den stå till sig ett tag iofs... Tyckte ju det var gott och så, men inte alls lika gott som när vi delade på den första gången.

    Kanske blir en Brunch då? :O Ska du ta någon öl själv ikväll förresten? :)

    SvaraRadera
  3. Fredrik: Ja, okej. Jag gillade den också men det känns som den gott kan stå lite... vissa imperial stouts vinner ju på att stå en tid i mitt tycke, typ Old Rasputin som blir lite mjukare och rundare, utan att bli alltför vinös.

    Njae. Tror inte det faktiskt även om det vore gott. Drack ju en öl igår så ölsuget stilades ju lite.

    SvaraRadera
  4. Skulle i alla lägen välja Brunchen!! Nu är det nära till ÖÖW.....kollar in din lista och kan bara hålla med...De ska provas + något mer.....Hoppas vi se där

    SvaraRadera
  5. Måste göra er lite besvikna (och till viss del mig själv) och säga att det blev Hr. Frederiksen. Den är inte alls lika bra som jag minns den ifrån när jag och David prövade den tidigare under hösten. Gav den 4,3 i betyg sist, idag blir det nog bara 3,5. Alldeles för humle-spretigt och för lite restsötma.

    SvaraRadera
  6. Listan ser intressant ut! Ni verkar verkligen taggade inför ÖÖW, men det är förstås så det skall vara.

    SvaraRadera
  7. skönt att någon håller med om H.r Frederiksen, tycker inte heller det är någon höjdare. På tok för tråkig humleprofil som är spretig och inte alltför trevlig

    SvaraRadera
  8. Kalas Fredrik.

    Det här är kanon för en gladamatör. Kanske fler kan delge sina listor så man får klarhet i vad man absolut inte får missa.

    Dock hoppas jag över lambiken du hade med - inte riktigt min likör (ännu iallafall).

    SvaraRadera
  9. Är det någon av er som råkat ut för detta kanske?

    http://www.vf.se/Asikter/Varmland/Da-rann-olbagaren-over-091117.aspx

    SvaraRadera
  10. Anonym: Nej, det är det inte. Har faktiskt inte beställt några nyheter den här gången. Känns som det är väldigt få ölnördar i den här staden tyvärr, men uppenbarligen finns det fler! Handlar dock aldrig på Bergviks Systembolag då jag inte bor särskilt långt från det i stan... men kan tänka mig att det är rörigare där ute.

    SvaraRadera
  11. Jag gillade Kosacken. Den var inte så tokstark som många andra IS, men kanske då aningen vattnigare. Inte ren tjockolja i munkänslan, m a o.

    Ses kanske på lördagen.

    SvaraRadera
  12. -> Anonym:

    Jag har en gång behövt besöka ett system 3 gånger för en beställning, då de inte kunde registrera min förhandsbetalning.

    SvaraRadera
  13. ta en smålands! fast det kanske är för sent

    SvaraRadera
  14. @Emerson`s Husse: Klart vi är laddade! Det har blivit några goda öl ikväll bl. a Mr. Sno Balls, Nice Chouffe, Dupont Avec Les Bons Voeux samt en Bourbon County Stout! Hoppas vi ses imorgon och att vi får chansen att dricka lite god bira tillsammans!

    SvaraRadera