lördag 19 december 2009

Porter och Dragon Age Origins

Inläggen duggar inte så tätt på bloggen just nu, mest beroende på att jag inte haft tid och/eller motivation att skriva så mycket samt att David gör praktik på Grebbestads Bryggeri. Dessutom har spelnörden i mig vaknat till liv med hjälp av ett utomordentligt roligt rollspel till XBOX 360/PS 3/PC. Dragon Age Origins heter det för den som är intresserad.

Nu till vad inlägget skulle handla om rent ölmässigt. Igår hade jag ett stort sug efter porter med dragning åt det amerikanska hållet. Valet föll på tre olika sorter nämligen välbekanta Oppigårds Starkporter, Samuel Adams Honey Porter samt Slottskällans Black Rocket Porter även kallad B*RP. De två sistnämda blev de som imundigades igår. Honey Porter var tyvärr ganska tråkig och har en alldeles för stark kolsyra, den passade dock bra till lite peppakaksfudge som jag smaskade på medans jag drack den.

Sedan var det då dags för B*RP som jag bara testat en gång förut. Direkt när jag öppnade flaskan upptäckte jag något lätt oroväckande. Hela flasköppningen var täckt med något jästfällningsliknande klet, något som störde mig då ölen i övrigt inte hade någon jästfällning i botten eller så. Jag provade ändå att smaka på den och det kändes inte som det var några direkta fel på den, så jag drack upp lite och hällde ut lite.

Någon som har några funderingar på vad det kan ha varit? Om det nu inte är så att jag har helt fel och att den faktiskt ska ha jästfällning, dock tycker jag ändå det var märkligt att den var i flasköppningen.

4 kommentarer:

  1. Det känns lite halvdrygt att slänga ihop ett blogginlägg härifrån. Hursomhelst har det slunkit ner ett par B*RP, och båda har varit mycket goda. Låter märkligt med den där flaskan. Tycker det är en riktigt trevlig, prisvärd porter som man kan dricka mycket av :)

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående. Mitt ex. var mycket gott.

    SvaraRadera
  3. Är också lite smått beroende av Dragon Age. Har snart klarat det :)

    SvaraRadera
  4. @Jonte: Jo det är ruskigt beroendeframkallande, men samtidigt vill man ju inte att det ska ta slut.

    SvaraRadera