lördag 23 januari 2010

Spontant besök på Bishops Arms samt liten ölkväll hemma


Gjorde klart sista tentan för Engelska III kursen på Karlstad Universitet nu igår, så då kände jag att det var läge för ett par öl på Bishops Arms tillsammans med David. Vi möttes först på bolaget för att spana in julölsrean litegrann, därefter kilade vi till just Bishops Arms för ett par öl.

Det var först ganska lugnt där och jag började med ett glas Bitter & Twisted på fat från det grymma bryggeriet Harvistoun. Den var riktigt bitterbesk med vissa toner av grapefrukt och päron. Trevligt. Därefter delade jag och David på en Titan IPA som kanske, tyvärr får jag säga, var lite väl gammal. Den var tappad i Augusti förra året så de där tropsika humletonerna var ganska fadda, trots det så var det helt okej. Avslutningsvis blev det en Young's Double Chocolate Stout på fat som var väldigt krämig och mjölkchokladig som vanligt. Nu började det tyvärr bli lite väl många högljudda bandy-supportrar på puben och vi bestämde oss för att bege oss hem till mig för lite trevlig öl.

På vägen kilade vi förbi David och hämtade två grymma öl i form av La Roja från Jolly Pumpkin samt en Thomas Hardy's 2008. En liten tågresa senare och vi var hemma hos mig och käkade lite tacos och jag drack Torpedo Extra IPA och David Oppigårds Single Hop. Sedan var det dags för lite La Roja som vi redan recenserat här, den var precis lika god som vi mindes den fast om möjligt ännu lite syrligare. Sedan blev det en flaska Snowblind, en av julölen som jag ännu inte hade provat. Den var trevlig trots sin brutala humlighet, Davids recension av denna hittar du här.

Avslutningsvis delade vi på en flaska Thomas Hardy's 2008 som faktiskt var trevligare än väntat. Rejält med portvin och toffee-toner med en viss restsötma. Inte alls lika god som 2005:an som kom tidigare i år men ändå väldigt trevligt.

1 kommentar:

  1. 2008:an börjar komma till sin rätt nu, jag tyckte nästan att den var dålig när den var ny, men tålamod är en dygd ;)

    SvaraRadera