fredag 23 april 2010

Kvällens bira!

Idag blir det något som jag inte har käkat på länge: Vanliga, hederliga Svensson-tacos. Dvs. vetetortillas med köttfärsfyllning och diverse grönsaker och såser som tillbehör. Jag började dock fundera lite lätt på dryckesval till detta - vad passar egentligen till just tacos?

Skulle det vara gott med IPA till? Eller varför inte en tjeckisk pilsner? Efter ett tags funderande bestämde jag mig tillslut för att tyska Weihenstephaner Hefe Weissbier borde fungera alldeles utomordentligt med sin fruktighet och lätta sötma till den relativt heta tacon.

Som efterrättöl så får det bli en Dugges ½ Idjit! som det nu var ett litet tag sedan jag drack. Dessutom känner jag mig lockad och läskad av BrewDog Abstrakt 01 som nu står i mitt skafferi. Dock ska jag nog vänta med den och låta David vara med och prova den när han återvänder från Grebbestad.

Hursomhelst, trevlig helg på er därute!

4 kommentarer:

  1. Hefe och kryddor funkar nästan alltid ... så bottoms up och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Kör du som jag alltid råkar göra, det vill säga gör det hela makalöst starkt, så brukar IPA funka bäst i mitt tycke. Veteöl kan säkert passa det med.

    SvaraRadera
  3. Kan meddela till den som är intresserad att kombinationen var riktigt trevlig!

    SvaraRadera