torsdag 29 juli 2010

Nyheter 2 augusti

På måndag är det äntligen dags för nyheter på Systembolaget. Två av dem är trogna återkommare varje år medan de övriga inte funnits på bolaget tidigare, varav två öl - de från Harviestioun och Nils Oscar är helt nya öl.

Sierra Nevada Bigfoot 2010, USA, 350 ml, 29:90:-
North Coast Old Stock Ale 2010, USA, 355 ml, 42:90:-
Harviestoun Number of the Beast Metal Edition, Storbritannien, 330 ml, 24:90:-
Coopers Vintage Ale, Australien, 375 ml, 24:90
Avery New World Porter, USA, 355 ml, 26:40
Nils Oscar Harvest Ale, Sverige, 500 ml, 26:90

Eftersom jag inte lär kunna hamstra öl för tillfället så får jag se hur jag gör med inköpen. En Old Stock Ale lär det dock bli att placera bredvid 2008:an och 2009:an. Bigfoot har jag alltid gillat och den smakar ju utmärkt även som ung då den gränsar till vissa maltigare DIPA:s. Övriga öl har jag inte provat så med största sannolikhet slinker det med något exemplar av ett par av dem åtminstone då de inte är särskilt dyra (känns ganska skönt med en månad utan dyra bombers för 80-100 kronor).

Som ni kanske märkt är det dött på bloggen för tillfället då bland annat motivationen inte funnits den senaste tiden. Förhoppningsvis dyker den upp nu under sensommaren/hösten när det förhoppningsvis blir lite fler bryggningar och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar