måndag 30 augusti 2010

Avrundning av långhelgen i Göteborg

I detta sista inlägg om mitt Göteborgs besök tänkte jag bara kort berätta lite om vad som hände under lördagen och söndagen. Efter en minst sagt mastig hotellfrukost på Hotell Mektagonen där vi bodde i Göteborg så begav Therese och jag oss in till stan för lite shopping och lunch. Efter en massa shoppande och en enkel pizza och cola på en lätt sunkig pizzeria ovanför nordstan åkte vi tillbaka till hotellet igen. Eftersom det låg bara några hundra meter från Hotellet gick vi in på Ica Maxi på Mölndalsvägen där jag köpte ett gäng Brandmästare Andréns Törstsläckare och Ocean Ljusa från Dugges respektive Oceanbryggeriet.

Väl tillbaka på hotellrummet blev det lite vila innan vi skulle bege oss in till stan igen. Passade dessutom på att i lugn och ro dricka en av varje folköl under de timmarna vi var på hotellrummet.

Framåt kvällen begav vi oss åter in till stan och i väntan på att träffa svågern och hans tjej passade vi på att kika in en sväng på Ölrepubliken igen där jag drack en Oppigårds Amarillo Spring från ett nyss på-kopplat fat. Den kändes rätt färsk och smakade precis så bra som jag mindes den sedan tidigare. Sedan var det dags att bege sig för att just träffa svågern och hans tjej.

När klockan började närma sig 22.00 och de andra åkt hem gick Therese och jag till 3 Små Rum en sväng för att tacka Reza för en trevlig kväll under fredagen. Väl därinne träffade jag Rickgordon igen samt en skön amerikan vid namn Bob. Vi konverserade om hembryggning och öl i allmänhet och jag bestämde mig för att dricka ett glas Tripel Karmeliet och Therese tog en Liefmans Cuvée Brut, båda på fat. Nu började klockan närma sig 23.00 och eftersom vi skulle checka ut tidigt från hotellet nästa dag tog vi spårvagnen till hotellet för lite sömn.

På söndagen var det åter dags för hotellfrukost följt av shopping på Nordstan samt lunch på Jensen's Bøfhus. Efter det träffade jag en barndomskompis på stan och vi strosade runt lite och tittade i diverse affärer. En stund senare var det dags att hoppa på tåget.

Återigen, tack alla som gjorde helgen så trevlig (Andreas, Rickgordon, Reza m. fl.)!

Göteborg, vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar