torsdag 26 augusti 2010

Ölrepubliken samt inköp av öl från Dugges

Igår vid 16-tiden så anlände min sambo Therese och jag till centralstationen i Göteborg. Det första som stod på "att göra"-listan var ett kort besök på Ölrepubliken. Där åt både jag och sambon Gustavssons Burgare, jag drack Dugges Fålen till och hon drack Coca Cola.

Eftersom vi var rätt trötta efter resan samt att vi skulle hem till svågern så blev det inte mer på Ölrepubliken. Dock hann jag slänga några ord med Andreas (Marsiblursi) då han var där för att hålla i en Mikkeller-provning. Vi pratade lite allmänt om öl och en del annat och bestämde att vi ska försöka ses på 3 Små Rum nu på fredag.

När vi hade gått från Ölrepubliken så smet jag snabbt in på Systembolaget i Nordstan för att titta om det fanns några lokala öl där. Det enda jag hittade var Göteborgsporter från Oceanbryggeriet, så jag köpte en flaska av den och drack den senare på kvällen hemma hos svågern.

Efter en knapp natts sömn (svågern har ett nyfött barn samt en aktiv 2-åring) så begav vi oss till lite olika butiker i Sisjön. Givetvis kände jag att jag var tvungen att kika in på deras Systembolag för att se vad som fanns och till min glädje hittade jag ett gäng Dugges-öl, men eftersom jag inte har bil så köpte jag bara några stycken. Det som köptes var en Avenyn Ale, ett par High Five! och en Johannas Bästa Best Bitter. Priserna var relativt höga, från 33:90 upp till 41:90 - men jag tror de kommer att vara värda varenda krona.

Recensioner och mer rapporter från Göteborg kommer längre fram. Stay tuned!

3 kommentarer:

  1. Tyvärr Fredrik så håller Dugges öl på flaska inte någon högre klass för tillfället.

    SvaraRadera
  2. På bolaget menar jag då. Vet ej om det tar för lång tid att få upp dem på hyllorna eller något. :(

    SvaraRadera
  3. @Weine: Okej, har bara provat Avenyn Ale än, men den var god iaf. Ska bli spännande att prova High Five! igen, det var riktigt längesedan jag provade den.

    SvaraRadera