måndag 31 januari 2011

Nya öl från BrewDog i beställningssortimentet

Utöver de nyheterna i Systembolagets sortiment som kommer ut i våra butiker kommer det även lite nyheter i beställningssortimentet ibland. Cask Sweden låter på deras hemsida meddela att man från och med den 1:a februari kommer att kunna beställa följade öl från BrewDog i kollin om 24 st:


Själv har jag nyligen lagt en beställning på Harcore IPA som fanns sedan tidigare. De två på den här listan som lockar mest är Tokyo och 5 A.M. Saint. Dock tycker jag att ett kolli om 24 flaskor à 98:- styck är lite i saftigaste laget. Däremot kan det mycket väl bli en låda 5 A.M. Saint till våren då jag tycker den verkar vara en klockren sessionbeer.

Senare tillägg: Kolli-kravet för Tokyo* är numera sänkt till 6 st. Foto: casksweden.se

5 kommentarer:

  1. Jag påpekade detta för leverantören just ang tokyo*. Det fick dem att ändra sig så man behöver bara beställa 6st nu. Sådetså!

    SvaraRadera
  2. Vad han ovanför sa :)

    Alltid lite långsam.


    -Jimmy

    SvaraRadera
  3. Det är ju kanon det! Då kanske man slänger iväg en beställning på den också lite längre fram.

    SvaraRadera
  4. Har druckit 5AM Saint ett par gånger och den är verkligen en schysst sessionöl. Frisk och smakrik men inte alltför stark. Har för mig att jag tyckte den hade en hel del passion. Blir kanske en låda när plånboken är lite fetare.

    SvaraRadera
  5. Skulle beställa Tokyo* nu, men det var fortfarande kolli krav på 24. Mailade kundtjänskt och även där sa dom att det var 24 st som gäller.

    SvaraRadera