tisdag 20 september 2011

Tyskarna slår tillbaka

Sedan Brewdog släppte sitt öl The End of History har det varit tyst från tyska Kleinbraueri Schorschbräu, men nu säger sig bryggeriet ha tagit fram ett öl på över 57%: Schorschbock 57% Finis Coronat Opus. Enligt uppgifter skall det finnas totalt 36 flaskor á 33 cl, så enkelt att få tag på lär det inte vara.

Personligen har jag följt denna "tävling" med blandad förtjusning och har bara haft möjlighet att prova några centiliter av Tactical Nuclear Penguin, vilket jag minns att jag konstaterade var "mer intressant än gott, men bättre än jag väntat mig".

Frågan är om sista ordet är sagt i den här tävlingen nu?

Bild: Ratebeer.

3 kommentarer:

  1. Jag följer också detta "krig" med stor nyfikenhet. Tack för din rapportering. Jag var tvungen att googla uttrycket "finis coronat opus" och betydelsen (på engelska) är "the end crowns the work".

    SvaraRadera
  2. Uffe: Var också tvungen att kolla upp vad det betydde. Tack ändå :)

    SvaraRadera
  3. Brewdog verkar reagera på det här med ett "Jaha?". Vilket nog är det relevantaste sättet.

    SvaraRadera